Klantenservice > FAQ > Garantie & Retourneren
Garantie & Retourneren
Alle vragen & antwoorden over Garantie en retourneren. Volkomen tevreden, ook als u eens een artikel terug wilt sturen …
Hulp & Contact:
☎ Klantenservice: 088-0017800
✉ E-Mail: service@heine-shop.nl
📝 Via Chat
contact details
Retourneren
Past de blouse bij de rok en het overhemd bij de broek? Hoe ziet het nieuwe tapijt eruit in de woonkamer? Heine biedt u een retourrecht van 100 dagen, zodat u de door u bestelde artikelen rustig thuis kunt uitproberen.
Bij ons heeft u een bedenktijd van 100 dagen. Binnen deze tijd kunt u via een van de 2500 servicepunten van PostNL retourneren. Vergeet u daarbij niet het meegezonden retouretiket op uw paket te plakken of het onderstaand retouradres te vermelden.
Ons retouradres: Heinrich Heine B.V.
Antwoordnummer 1665
7550 WB Hengelo
Wij zouden het op prijs stellen wanneer u de reden voor uw retourzending op het retourformulier aangeeft, zodat wij ons aanbod voor u verder kunnen verbeteren.
U kunt ook gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht
Voeg geen retourzendingen samen - stuur de artikelen in de ontvangen verpakking met documenten terug. De reden hiervoor is de opslag in diverse logistieke centra.
Heeft u moeite daarmee, kunt u altijd onze klantenservice via het contactformulier op onze internetpagina of telefonisch contacteren.
Zo snel mogelijk doch uiterlijk binnen 14 dagen nadat u heeft gemeld het product retour te willen sturen restitueren wij alle gedane betalingen (indien u alle producten retourneert en u heeft gekozen voor de standaard verzendmethode, restitueren wij tevens de verzendkosten). Wij mogen wachten met terugbetalen totdat wij het product hebben ontvangen of u aantoont het product te hebben verstuurd.
Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie
heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Retourneren
Wanneer u gebruik maakt van uw recht tot retourzending resp. ontbinding kunt u de kleinere artikelen ongefrankeerd opsturen via servicepunten van PostNL of op uw kosten via een andere service, aan:
Heinrich Heine B.V.
Antwoordnummer 1665
7550 WB Hengelo
Als u gebruik maakt van ons antwoordnummer/retourlabel, houd er dan rekening mee dat het risico voor de terugzending bij u als consument blijft liggen. Mocht het product kwijtraken tijdens de retournering, dan is dit uw risico. Wij raden u daarom aan (bij hogere orderwaarde) uw verzending te verzekeren en een verzendbewijs te bewaren.
Mochten de geleverde artikelen overduidelijke materiaal- of fabricagefouten vertonen, waartoe ook transportbeschadigingen gerekend worden, meld dan zulke fouten direct aan de bezorger die de artikelen bij u thuis brengt. Nalatigheid in dezen heeft geen gevolgen voor uw wettelijke aanspraken. Voor alle gedurende de wettelijke zichttermijn optredende gebreken aan het aangeschafte artikel gelden naar uw keuze òf zowel de wettelijke aanspraken op aanvulling, herstel of vervanging – binnen de wettelijke bepalingen – als de verdere aanspraken op korting òf zowel afzien van de aankoop als daarnaast van schadeloosstelling met inbegrip van het herstellen van de schade in plaats van vervanging als van uw eigen pogingen tot herstel. Voor zover we u een verkoopgarantie verstrekken, gelden de bepalingen uit de garantievoorwaarden die bij het geleverde artikel gevoegd zijn. De verkoopgarantie die wij bieden doet niets af aan de wettelijke garantie. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Kan ik artikelen uit meerdere pakketten bij de retourzending samenvoegen?
Voeg geen retourzendingen samen - stuur de artikelen in de ontvangen verpakking met de documenten terug. De reden hiervoor is de opslag in diverse logistieke centra.
Wij danken u alvast voor uw zorgvuldige omgang met de artikelen die u wilt retourneren.